Objavljeno od strane: korak99 | mart 20, 2013

Program OSEBI

Čovek, antropos i njegov pokret, motor, su oduvek izazivali divljenje i pažnju publike. Slava je za pobednika a biti pobednik nije lako. Programom OSEBI želim ponuditi pobedu koja traje, koja se održava i obnavlja. Biti pobednik znači trajati.

Program OSEBI obuhvata razvoj antropoloških sposobnosti, koje su sadržane u:

– Funkcioanlnim sposobnostima ( kardiorespiratorne i mišićne sposobnosti )

– Motoričkim sposobnostima ( bazične i specifične motoričke sposobnosti )

– Kognitivnim sposobnostima ( intelektualne sposobnosti )

Okretnost

Snaga

Elastičnost

Brzina

Izdržljivost


OKRETNOST

Okretnost spada u bazične motorne sposobnosti. Ova motorička sposobnost mogla bi se definisati i kao motorička inteligencija, jer podrazumeva snalažljivost u novonastalom prostoru i vremenu. Sposobnost lokomotornog aparata da reaguje na optimalan način i u okolnostima koje nisu trenirane.

Karakteristična je za sportove sa loptom i sve je izraženija na manjim sportskim terenima gde je praktično manevar za akciju ograničeniji. Pojam ’’okretnost’sa sobom nosi niz kvaliteta; dobro opažanje, brzu reakciju, snažnu muskulaturu, dobru pokretljivost celog tela i nezaobilazni instikt. Složene motoričke kretnje, valjano koordinisane, obezbeđuju dobar i adekvatan odgovor na određenu situaciju i novonastale zahteve. Naravno da se dobrim, sistematskim radom ova kvaliteta može podići na viši nivo, ali dobrim delom ona je određena i antropološkim nasleđem pojedinca. Programom vežbi u „KORAKU” će se zasigurno omogućiti da se ova motoročka sposobnost podigne na odgovarajući nivo.

Svakako, okretnost nam treba i u poslovnom svetu. Brzina tehnološkog razvoja, neočekivani događaji, neplanirani ishodi te ukupna neizvesnost poslovanja i življenja, trebaju okretnog, snalažljivog poslovnog i porodičnog čoveka, spremnog da odgovori svim izazovima. Neosporno je da i telovežba daje svoj veliki doprinos ukupnom kvalitetu ličnosti.

SNAGA

Snagu kao motoričku sposobnost određuje uspešnost savladavanja spoljašnjeg otpora, što iziskuje angažovanje mišićnih resursa. Kao kompleksna sposobnost može se određivati na više načina, ali ovaj program se neće zadržati samo na motoričkoj sposobnosti savladavanja raznoraznih otpora, već će, koristeći vežbu kao osnovno sredstvo, jačati snagu uma, volje i istrajnosti.

Svakako, programom vežbi su obuhvaćene sve mišićne grupe kroz razvoj brzinske , istrajne i eksplozivne snage a sve sa ciljem zdravlja.

Neophodan borbeni duh, kao polaznu kvalitetu za uspešnost življenja u ovom zahtevnom vremenu, treba jačati svesnom aktivnošću-vežbanjem u kome vežbač sa zadovoljstvom snaži svoju ukupnost, svoj duh i telo. Snaga ličnosti je oduvek bila inspirativna, za divljenje. Upravo ta kvaliteta je često i odlučujuća u spornim situacijama kada se prelamaju teške odluke, izbori, levo ili desno. Ova osobina se treningom može poboljšati i dovesti na zavidan nivo. Razvijajući snagu putem telovežbe, razvijamo i odlučnost, hrabrost kao i lični stav. Imajmo stav.

ELASTIČNOST

Tek početkom osamdesetih godina, sportski pedagozi i uopšte sportska nauka na našim prostorima, počela se baviti ozbiljnije pojmom elastičnost, kao veoma važnoj motoričkoj sposobnosti.

U svom etimološkom značenju, pod elastičnošću se podrazumeva rastegljivost, mogućnost opružanja do krajnjih granica tela, vodeći pri tom računa da ne dođe do narušavanja strukture samog treniranog dela tela. Metodom strečing vežbi smanjuje se rizik od povreda, bolova u mišićima i povećava sposobnost sportiste. Dakle, veća pokretljivost mišića, tetiva i zglobova omogućava i kvalitetnije izvođenje bilo kojih tehničkih zadataka u trenažnom radu.

Sposobnost rastegljivosti, u svim pravcima, ima izuzetnu važnost u današnje vreme stresa. Imati mogućnost otrpiti uticaj spoljnje sile, do granica mogućnosti i vratiti se u svoju prvobitnu formu bez posledica, može samo dobro utrenirana osoba ili osoba sa dobrom genetikom. Valjana umna elastičnost sprečava moguće zastoje u komunikaciji i otvara većinu puteva do uspeha. Tolerancija je dobra, ona je potreba.

BRZINA

Vrlo često odlučuje o pobedniku i kao takva brzina zaslužuje posebnu pažnju. Definiše se kao sposobnost izvođenja određenog pokreta u što kraćem vremenu. Savladavanje dužeg puta za kraće vreme pretpostavlja dobru aktivnost nervno-mišićnog sistema, snagu, elastičnost, sposobnost opuštanja mišića i kvalitetnu sportsku tehniku. Metode ponavljanja, intenzivnog intervalnog rada kao i promenjivog rada sa ubrzanjem omogućavaju razvoj pojedinih segmenata brzine. Imajući u vidu da je brzina uveliko genetski disponirana, razvoj brzine je tim značajniji.

Brzina vremenom slabi, ali se povećava snaga i izdtžljivost. Utreniran čovek ima sposobnost pravovremene reakcije. Ta sposobnost ga čini i dalje brzim. Krene li se na vreme, cilj je bliži. Vremenom se fizička brzina gubi, ali vodeći računa o sebi, razvićemo kvalitetniju perceptivnost i startnost te na vreme „ući u promene”, imati adekvatan odgovor na starterov znak. Nažalost, u životnoj trci se ponekad ne zna ni ko je „starter”, ni koji startni signal koristi, tako da današnjim trkačima na našim stazama nije lako. Zato na vreme brinimo OSEBI. Budimo spremni pravovremeno odreagovati na „ startere ”.

IZDRŽLJIVOST

Kruna celog programa. Kao motorička sposobnost, mišićna izdržljivost u sebi sadrži sve do sada navedene sposobnosti koje i omogućavaju postojanje jedne ovako sadržajne kvalitete. Karakteriše se velikim brojem uspešnih ponavljanja, mogućnostima dugog rada a da se ne naruši, pre svega zdravstveni status izvođača pokreta, a onda i sama tačnost i tehnika određenog elementa. Dakle, uz odlaganje brze pojave zamora i opadanje kvaliteta rada, izdržljivost omogućava i brži oporavak. Postoji veliki broj podela izdržljivosti na osnovu raznih kriterija ali za naš program je interesantna opšta izdržljivost. U samom programu su zastupljene i vežbe aerobnog i anaerobnog karaktera.

Izdržljivost traži, zahteva i ne moli, ne mazi ali nagrađuje. Sigurno se isplati. Treba istrajati, znanjem, voljom, snagom, htenjem i hrabrošću, mogućnostima koje ne poznajemo a imamo ih. Izdržljivost se vežba, proverava, nadograđuje i proširuje. Mnogi su krenuli ali ne stigoše svi. Izdržljivost ne poznaje slabost, klonulost, nedisciplinu, pokušaj, odustajanje. Hoću. Želim. Mogu. Vežbaj. Danas od nas traži da istrajemo da bi imali sutra. Prođi kroz cilj. Ko izdrži raduje se i ima radost življenja. Ima sutra.

Okretnost. Snaga. Elastičnost. Brzina. Izdržljivost.

Osobenost. Suptilnost. Elokventnost. Borbenost. Istrajnost.

 

Ovaj program se odvija u večernjim satima.

Žene

Muškarci

Ponedeljak

1900

2000

Sreda

1900

2000

Četvrtak

1900

2000

 

Koračajte sa Korakom

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

Kategorije